«Світом ідей керують молоді»
«Світом ідей керують молоді»
(Інформаційна сторінка)
Щорічно в останню
неділю червня ми відзначаємо День молоді – свято всіх, хто відчуває себе
молодим не лише за віком, а й душею. Воно особливе та унікальне, бо саме такою
є наша молодість.
Молодість –
безцінний дар природи. Його треба приймати з вдячністю, намагатися використати
всі переваги цієї прекрасної миті життя.
Молоді люди можуть
внести значний внесок у життя суспільства та громади. Найкращим експертом у
вирішенні проблем молоді є сама молодь. Молоді люди можуть висувати
нестандартні ідеї та пропозиції, про які не подумали дорослі ( керівники).
Рівень та міра
участі молоді у вирішенні власних проблем та проблем однолітків, мешканців
свого населеного пункту, в громадському житті, а також в обговоренні
соціальних, економічних чи політичних питань різного рівня, визначається в
залежності від компетентності, досвідченості та відповідальності кожної молодої
людини.
У родині набувається
досвід участі в процесах прийняття рішень та відбувається розвиток відчуття
соціальної відповідальності.
Сім’я – один з
головних інститутів соціалізації особистості, тому участь в прийнятті рішень у
своїй сім’ї дуже важливий вид соціальної діяльності для молодої людини.
Особистісне
зростання молодої людини, усвідомлення нею своїх прав та формування навичок по
їх захисту напряму залежать від того, чи була у дитини можливість брати участь
у процесі прийняття рішень на рівні сім’ї.
Наприклад: Спільний
вибір місця відпочинку, розподіл обов’язків по веденню домашнього господарства,
планування сімейного бюджету.
Участь у
житті навчального закладу
Саме навчальні
заклади можуть стати місцем, де молоді люди отримують перший досвід
демократичної участі у житті суспільства. Управлінська структура навчального
закладу дуже близька до структури державної установи, тому знайомство з її
функціонуванням готує молоду людину до активної участі у житті громади та
суспільства. Будь-яке суспільство вимагає від людини розуміння та поваги,
певних правил та норм. Важливим питанням для навчального закладу, як і для сім’ї,
є те, як та хто ці правила виробляє, хто їх приймає, і як вони реалізуються.
Визначення і прийняття цих правил повинно відбуватися за принципом справедливості. І цінність справедливості має бути вищою за цінність авторитету дорослих. Недотримання цього підходу призведе до того, що в навчальних аудиторіях відбудеться підміна демократичних понять, традиційне ставлення вчителів (викладачів) та управління у навчальних закладах залишатиметься незмінним, а участь учнів (студентів) в організації життя навчального закладу так і залишиться вкрай низькою.
Наприклад: Створення
та діяльність органів шкільного та студентського самоврядування, шкільних рад,
редакцій молодіжних газет та інших органів. І в першу чергу від молоді залежить
будуть ці органи дієвими чи формальними, створеними на папері чи в житті, для
представлення інтересів всіх учнів, або окремих груп чи адміністрації закладу.
Участь у
житті громади
Більшу частину свого
часу люди проводять у середовищі своєї територіальної громади або на роботі з
колегами. Громада може послідовно вибудовувати свою місцеву політику. У
місцевій спільноті менше, ніж в навчальному закладі, «рамок» та обмежень. І
молодіжна ініціативна тут швидше може знайти розуміння та підтримку.
Наприклад: Ремонт
спортивних майданчиків, прибирання парків, організація спільних святкувань,
спортивних змагань, тощо.
Участь у
житті держави
Реальна участь
молоді в житті держави починається з досягнення вісімнадцятирічного віку, коли
вони отримують виборче право. Крім участі у виборах молодь може брати участь в
обговоренні законопроектів та звертатись в центральні органи влади, ініціювати
проведення конференцій, круглих столів та інших заходів з обговоренням різних
аспектів. Прикладом участі молоді в житті держави може бути їх діяльність в
національних молодіжних комітетах, Форумах молоді, підготовка пропозицій до
проектів програм національного рівня.
Участь у
житті міжнародної спільноти.
Участь у міжнародних
програмах та проектах дозволяє молоді набути новий досвід, який у подальшому
збагатить їх діяльність, дозволить розробляти власні програми, розширити свій
світогляд, отримати нові приклади для наслідування, змусить вивчити іноземні
мови, надасть нові можливості для подальшої інтеграції у міжнародне
співтовариство.
Прикладом участі
молоді у міжнародному житті можуть бути молодіжні обміни, робота в міжнародних
проектах та програмах.
Коментарі
Дописати коментар