«Світом ідей керують молоді»

«Світом ідей керують молоді»

(Інформаційна сторінка)

Щорічно в останню неділю червня ми відзначаємо День молоді – свято всіх, хто відчуває себе молодим не лише за віком, а й душею. Воно особливе та унікальне, бо саме такою є наша молодість.

Молодість – безцінний дар природи. Його треба приймати з вдячністю, намагатися використати всі переваги цієї прекрасної миті життя.

Молоді люди можуть внести значний внесок у життя суспільства та громади. Найкращим експертом у вирішенні проблем молоді є сама молодь. Молоді люди можуть висувати нестандартні ідеї та пропозиції, про які не подумали дорослі ( керівники).

Рівень та міра участі молоді у вирішенні власних проблем та проблем однолітків, мешканців свого населеного пункту, в громадському житті, а також в обговоренні соціальних, економічних чи політичних питань різного рівня, визначається в залежності від компетентності, досвідченості та відповідальності кожної молодої людини.

 Участь у житті родини

У родині набувається досвід участі в процесах прийняття рішень та відбувається розвиток відчуття соціальної відповідальності.

Сім’я – один з головних інститутів соціалізації особистості, тому участь в прийнятті рішень у своїй сім’ї дуже важливий вид соціальної діяльності для молодої людини.

Особистісне зростання молодої людини, усвідомлення нею своїх прав та формування навичок по їх захисту напряму залежать від того, чи була у дитини можливість брати участь у процесі прийняття рішень на рівні сім’ї.

Наприклад: Спільний вибір місця відпочинку, розподіл обов’язків по веденню домашнього господарства, планування сімейного бюджету.

Участь у житті навчального закладу

Саме навчальні заклади можуть стати місцем, де молоді люди отримують перший досвід демократичної участі у житті суспільства. Управлінська структура навчального закладу дуже близька до структури державної установи, тому знайомство з її функціонуванням готує молоду людину до активної участі у житті громади та суспільства. Будь-яке суспільство вимагає від людини розуміння та поваги, певних правил та норм. Важливим питанням для навчального закладу, як і для сім’ї, є те, як та хто ці правила виробляє, хто їх приймає, і як вони реалізуються.

Визначення і прийняття цих правил повинно відбуватися за принципом справедливості. І цінність справедливості має бути вищою за цінність авторитету дорослих. Недотримання цього підходу призведе до того, що в навчальних аудиторіях відбудеться підміна демократичних понять, традиційне ставлення вчителів (викладачів) та управління у навчальних закладах залишатиметься незмінним, а участь учнів (студентів) в організації життя навчального закладу так і залишиться вкрай низькою. 

Наприклад: Створення та діяльність органів шкільного та студентського самоврядування, шкільних рад, редакцій молодіжних газет та інших органів. І в першу чергу від молоді залежить будуть ці органи дієвими чи формальними, створеними на папері чи в житті, для представлення інтересів всіх учнів, або окремих груп чи адміністрації закладу.

Участь у житті громади

Більшу частину свого часу люди проводять у середовищі своєї територіальної громади або на роботі з колегами. Громада може послідовно вибудовувати свою місцеву політику. У місцевій спільноті менше, ніж в навчальному закладі, «рамок» та обмежень. І молодіжна ініціативна тут швидше може знайти розуміння та підтримку.

Наприклад: Ремонт спортивних майданчиків, прибирання парків, організація спільних святкувань, спортивних змагань, тощо.

Участь у житті держави

Реальна участь молоді в житті держави починається з досягнення вісімнадцятирічного віку, коли вони отримують виборче право. Крім участі у виборах молодь може брати участь в обговоренні законопроектів та звертатись в центральні органи влади, ініціювати проведення конференцій, круглих столів та інших заходів з обговоренням різних аспектів. Прикладом участі молоді в житті держави може бути їх діяльність в національних молодіжних комітетах, Форумах молоді, підготовка пропозицій до проектів програм національного рівня.

Участь у житті міжнародної спільноти.

Участь у міжнародних програмах та проектах дозволяє молоді набути новий досвід, який у подальшому збагатить їх діяльність, дозволить розробляти власні програми, розширити свій світогляд, отримати нові приклади для наслідування, змусить вивчити іноземні мови, надасть нові можливості для подальшої інтеграції у міжнародне співтовариство.

Прикладом участі молоді у міжнародному житті можуть бути молодіжні обміни, робота в міжнародних проектах та програмах.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Ернест Сетон-Томпсон - 160 років від дня народження.

Гійом Аполлінер

«Зниклі птахи та тварини України»