50 років французькій письменниці Анні Гавальді

 

50 років французькій письменниці Анні Гавальді

Яскрава зірка сучасної французської літератури. ЇЇ називають «новою Франсуазою Саган».

Про що пише Гавальда? Про кохання, про відносини, про цілком буденні, звичайні події. Але виходить дуже гарно і світло. Прості сюжети чіпляють за живе. Найкращі романи А. Гавальди  «Просто разом», «Мені б хотілось, щоби хтось мене десь чекав»,  «Я її кохав. Я його кохала», «Втішна партія гри в петанк».

Ім'я цієї письменниці у нас залишається маловідомим, а ось на Заході вона надзвичайно популярна. Купити книги Анни Гавальда можна в будь-якому куточку світу, особливо на батьківщині автора - у Франції. Вони перекладені більш ніж на 30 мов і видаються багатомільйонними тиражами.

Народилася нова «зірка французької словесності» в 1970 році. Її бабуся свого часу емігрувала до Франції з Росії. Перший творчий успіх прийшов до дівчини в 1992 році, коли вона несподівано для себе виграла конкурс на кращий лист про кохання. Причому любовне послання, яке складалося всього з десяти рядків, було написано від імені чоловіка, що дуже здивувало організаторів, коли ті дізналися, що його автор - жінка. Раннє заміжжя закінчилося крахом, але зате подарувало майбутній письменниці двох прекрасних дітей - сина і дочку, які зараз проживають з матір'ю в Мелень. Про любовне розчарування вона не любить згадувати. Але пережите підштовхнуло жінку серйозно зайнятися літературою. Так з'явилися перші новели, які письменниця відправила в кілька видавництв. Правда, ті відмовилися від публікації, заявивши, що подібна література - «неформат»: читачі нібито не люблять короткі історії. Погодилося ризикнути тільки видавництво «Дилетант» і не прогадало. Збірка новел з довгою назвою «Мені б хотілося, щоб мене хто-небудь де-небудь чекав ...» розлетівся майже миттєво. 

До нього прихильно поставилися критики, і полюбили читачі. Через рік ця книга виграла Гран-прі Телерадіо Люксембургу - вагому нагороду в області французької літератури. Однак найкращі книги Анни Гавальда з'явилися дещо пізніше. 

Через 3 роки після першої публікації вийшов роман «Я її любив. Я його любила », який зробив письменницю знаменитою.

 А найбільшу світову популярність серед усіх книг Анни Гавальда отримав роман «Просто разом», який побачив світ у 2004 році. Зворушлива історія присутніх під одним дахом, здавалося б, чужих і несхожих людей, які несподівано стали один одному рідними і близькими, сколихнула читачів. Цей твір став номером один в списку книг Анни Гавальда, що стали світовими бестселерами. Через три роки по його мотивам зняли фільм. Подивитися екранізацію побажало понад 2 мільйонів глядачів.

У 2009-му вийшла кіноверсія роману «Я її любив. Я його любила », теж мала успіх у глядачів.


Не пройшов повз увагу кінематографістів і написаний ще в 2002 році роман для юнацтва «35 кіло надії», що оповідає про проблеми підлітків. Його екранізували в 2010 році. Не виключено, що така ж доля чекає і інші романи письменниці.




Обов’язково прочитайте всі ці книги - отримаєте справжнє задоволення.
Бібліотека філіал №2 чекає на Вас!

Вітаємо Анну Гавальду з ювілеєм!

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Всесвітній день журавля

4 найпопулярніші квітки осені

Кульбаба, або Диво-рослина