Ретрокінозал                                         
                                                                          20 грудня

                

 Ця картина 1955 року, знята Яном Фрідом, цікава не тільки тим, що вона запаморочливо смішна і для сучасного глядача, але й тим, що це перша екранізація твору Вільяма Шекспіра в Радянському союзі. Для Яна Фріда "Дванадцята ніч" стала першим досвідом постановки музичної костюмованої комедії за твором класики літератури і театру.
Клара Лучко, яка виконала головну роль (а точніше – ролі, так як їй довелося грати, за великим рахунком, трьох персонажів: Віолу, Себастьяна і Цезарио), до роботи над картиною прославилася своїми роботами в картинах "Молода гвардія" та "Кубанські козаки". За актрисою міцно закріпилося амплуа «дівчини з народу», і, затвердивши її на роль аристократки Віоли, Фрід пішов наперекір думці свого начальства з Держкіно. 
Клара Степанівна розповідала в одному з інтерв'ю: «Проти того, щоб мене затвердити у зйомках фільму "Дванадцята ніч" заперечували всі: «Лучко?! У неї український акцент, як вона буде грати Шекспіра!» І все ж Ян Фрід наполіг, а після перегляду худрада затвердила мене одноголосно». Коли ж почалися зйомки, Лучко намагалася всіляко довести, що вона впорається з роллю Віоли, і прагнула в кадрі все робити самостійно: «Асистенти пропонували дублерів, я благала: «Я все зроблю сама!» Тренер з фехтування похвалив мене за волю до перемоги. А вчитель верхової їзди... Коли кінь поніс униз, до татарського кладовища, у мене чорний гумор прорізався: ось там мене й поховають! Обійшлося. Зате як кричав директор картини: «Ти знаєш, скільки ти могла б нам коштувати?!» Але в цілому зйомки "Дванадцятої ночі" йшли чудово. На Единбурзькому фестивалі, де в ролі Віоли пам'ятали велику Вів'єн Лі, я з тривогою чекала відгуків. <...> Я боялася: як почнуть нас лаяти!.. Це було дуже сміливо, здавалося мені, послати нашу картину в Англію на розтерзання шекспирознавцям. А картина пройшла з неймовірним успіхом».









Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Всесвітній день журавля

4 найпопулярніші квітки осені

Кульбаба, або Диво-рослина